برداشت 38 هزار تن محصولات باغی در کرمانشاه
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از جهادکشاورزی استان کرمانشاه، شهریار قاسمی از برداشت 38 هزار تن محصولات باغی از سطح باغات شهرستان کرمانشاه خبر داد.

وی بیان کرد: شهرستان کرمانشاه دارای 6 هزار و 100 هکتار باغ مثمر است که پیش‌بینی می‌شود علی‌رغم سرمای شدید بهاره بالغ بر 38 هزار تن محصولات باغی در این شهرستان برداشت شود.

به گفته مدیر جهادکشاورزی کرمانشاه، تا کنون حدود 28 هزار و 500 تن محصولات باغی از باغات شهرستان کرمانشاه برداشت شده و این روند بر اساس نوع محصولات و زمان رسیدن آن‌ها تا اواسط فصل پاییز به‌طول می‌انجامد.

قاسمی با بیان اینکه شهرستان کرمانشاه بیشترین سطح زیر کشت باغات استان را به خود اختصاص داده، تصریح کرد: با تلاش همکاران در سال‌جاری 300 هکتار از اراضی مستعد شهرستان به‌منظور احداث باغ جدید شناسایی شده که با اجرای این امر سطح قابل توجهی به باغات شهرستان اضافه می‌شود.

وی افزود: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و مشکلات باغداران، مدیریت جهاد کشاورزی کرمانشاه اقداماتی از جمله احداث استخرهای ذخیره آب به‌صورت مشارکتی با باغداران و تسهیلات ویژه برای حمل آب به باغات قدیمی که چشمه، سراب و آب چاه آن‌ها با کمبود شدید آب مواجه شده، انجام داده است.

این مسئول آبیاری توسط تانکر و پرداخت هزینه آن به باغداران حدود یک‌هزار و 400 میلیون ریال، اجرای سیستم آبیاری فشار قوی در باغات و بالا بردن راندمان آب مصرفی، تصحیح سیستم‌های آبیاری سنتی و مدیریت صحیح آبیاری باغات، بازدیدهای مکرر کارشناسان باغبانی این مدیریت و به کارگیری اعضاء سازمان نظام مهندسی کشاورزی به‌منظور ارائه توصیه‌های فنی و ترویج باغداری علمی را از دیگر اقدامات نام برد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com